Activitati - Filantropie

VINO ALĂTURI DE NOI ÎN PROIECTUL „DĂRUIEŞTE LUMINĂ!" Şl BUCURĂ PE SEMENII TĂI!

Beneficiarii proiectului sunt copiii de la centrele de plasament din judeţul Suceava, familii nevoiașe și studenţi din Universitatea Suceava. 
Puteţi ajuta şi voi donând jucării, hăinuţe sau bani în perioada 12 Martie - 11 Aprilie 2012 în urnele special amenajate în campusul universităţii.


 
Activitati - Comunicate de presa

Originile acestei zile închinate femeii încep să devină din ce în ce mai cunoscute. 8 Martie nu e ziua femeii, ci a unui tip de femeie – a femeii-revoluţionar. Clara Zetkin, o activitistă socialistă din Germania, propune, în anul 1910, să fie aleasă la nivel internaţional o zi dedicată în mod special femeii. Acest lucru a avut ecou, astfel că prima sărbătorire a femeii emancipate a avut loc la 8 martie, în anul următor şi de atunci, în mod total greşit, până în zilele noastre.

Paradoxul face că ceea ce se dorea să fie o zi internaţională a femeii, a fost îmbrăţişată doar de ţările socialist-comuniste. Cu toate că România a fost reticentă în a adopta o festivitate care nu este în acord cu credinţa şi tradiţia creştin-ortodoxă, în ultimii ani (şi uităm că sunt 23 de ani de când am scăpat de cel mai anti-creştin regim din istorie) desfiinţăm cu o uşurinţă de necrezut tot ceea ce strămoşii şi moşii noştri au păstrat cu sfinţenie.

De la bun început până astăzi ziua de 8 martie a fost anticreştină, antihristică, apostată, antisocială, pierzătoare de suflete. În această perioadă, prin toate mijloacele posibile (televiziune, internet, reviste, centre comerciale) suntem îndemnaţi la încălcarea postului şi la sfidarea lui Dumnezeu.

Şi dacă ţinem atât de mult la luna inaugurală a primăverii, să ne aducem aminte că poate cea mai de seamă „ofertă festivă” creştină de cinstire a femeii şi a „eternului feminin” este marele praznic al Bunei Vestiri (25 martie), cînd Sfânta Maria – icoană sublimă a feminităţii, reunind tainic în sine însăşi maternitatea şi fecioria – este înştiinţată de îngerul Domnului că va naşte pe Însuşi Fiul lui Dumnezeu, iar ea se smereşte şi rosteşte îngerului vestitor: „Iată roaba Domnului. Fie mie după cuvântul tău!”.

Dar zile potrivite de cinstire a femeii nu lipsesc nici în restul anului bisericesc. Dacă vrem să ne arătăm dragostea, admiraţia, respectul faţă de femeie (dincolo de comportamentul delicat de fiecare zi), o putem face cu precădere şi în Duminica Mironosiţelor (a treia duminică după Sfintele Paşti). Femeile Mironosiţe sunt cele care au urmat, au slujit lui Hristos atât înainte, cât şi după moartea Sa şi au vestit pentru prima dată că El a Înviat din morţi. Potrivit Sfintei Scripturi, ele au plecat de la mormânt „cu frică şi cu bucurie mare ca să vestească ucenicilor Lui” (Matei 28, 18). „Dar când mergeau ele să vestească ucenicilor, iată Iisus le-a întâmpinat zicând: Bucuraţi-vă!” (Matei 28, 9). Cu aceste cuvinte întâmpină Biserica femeia. Alte prilejuri festive sunt Naşterea Maicii Domnului (8 septembrie), Naşterea Domnului (25 decembrie). Toate aceste mari sărbători creştine sunt apoteoze sfinte ale feminităţii.

 Femeile creştine nu s-au identificat niciodată cu feministele. Sfatul părintelui Justin Pârvu, duhovnicul de la Mănăstirea Petru-Vodă din Neamţ, se cade să dăinuie mereu în inimile şi minţile noastre: „Soluţia este întoarcerea la tradiţie”. Trebuie să conştientizăm cât mai repede cu puţinţă faptul că toate aceste viclene ocazii ridicate la rang de „mari sărbători” (Valentine’s Day, Halloween, 8 martie) nu au nimic de-a face cu fiinţa noastră, cu spiritul poporului nostru.

 
Activitati - Comunicate de presa

Icoana Sf. Andrei Criteanu

Sfântul Andrei Criteanu (660-740 sau 726) este considerat de unii comentatori patristici „ctitorul canonului bisericesc“. El este autorul a numeroase cuvântări, idiomele, stihiri, irmoase şi canoane. Canonul de pocăinţă al Sfântului Andrei Criteanu este cel mai reprezentativ. El este scris la maturitate când, privind în urmă, crede de cuviinţă să-şi aducă în faţa lui Dumnezeu tot ceea ce nu va fi fost după voia Lui, spre curăţire prin pocăinţă. Textul canonului are 250 de strofe şi se află în cadrul utreniei de joi, săptămâna a cincea a Postului Mare.
Alcătuit cu multă măiestrie, canonul pătrunde în cele mai adânci temniţe ale patimilor, pentru a slobozi de acolo sufletul rănit de păcat. O dată cu stihurile, cel care se pocăieşte trece de la plânsul amar pentru mulţimea păcatelor la alinul pe care-l aduce acesta conştiinţei rănite de vină, apoi spre nădejdea mântuirii care, tot crescând, odrăsleşte curaj şi nădejde în inima zdrobită şi atinge floarea dragostei înflăcărate pentru Dumnezeu, singura care aduce adevărata mireasmă a deplinei îndreptări şi iertări. Singura care ajunge la Dumnezeu.
Canonul este alcătuit din nouă cântări, care încep cu câteva stihiri prezintând diferitele teme ale acestora şi care dovedesc o similitudine cu odele biblice, şi sfârşesc cu alte două stihiri de mare importanţă dogmatică: una închinată Sfintei Treimi, iar cealaltă Prea Curatei Născătoare de Dumnezeu.
Plin de lirism şi elemente poetice, Canonul cel Mare se prezintă nu numai ca un „monument“ de pocăinţă, dar şi de artă poetică. Descrierile vii, comparaţiile grăitoare, mulţimea epitetelor, ca şi inspiratele metafore, dau acestuia o frumuseţe şi un har deosebit. Valoarea lui sub aspect mistic şi poetic este inestimabilă, fapt ce îi conferă un loc de frunte în cadrul poeziei bisericeşti şi un rol inconfundabil în mântuirea noastră a tuturor.
Minunat întrepătrunsă cu textul, melodia Canonului cel Mare, glasul al II-lea, prin alternanţa notelor înalte cu cele joase, prin urcuşurile şi coborâşurile pe care trebuie să le execute psaltul, vădeşte o anume simetrie şi deosebita măiestrie a melodului.
Vocativele sunt transpuse în ascendentul melodic (suflete), iar impeativele urcă pe tonurile cele mai înalte (scoală!). Iminenţa sfârşitului este sugertă de şirul notelor aliniate într-un crescendo lin (sfârşi-i-i-i-tul), iar ideea de tulburare este admirabil îmbăcată în specificităţile psalmodierii. Marele merit al liniei melodice este acela de a ajuta textul să depăşească ritmul trohaic, care l-ar încorseta; ideea se transmite astfel cu mai multă acuitate în unitatea cuvânt-sunet.
Modelul de pocăinţă pe care ni-l propune Sf. Andrei Criteanu este unul matur. Nu un bocet deznădăjduit, nu o jelanie fără soluţii, ci o tânguire plină de nădejde a sufletului, este smerirea înălţătoare, este „coborârea în sus“, este pogorârea împreună cu Dumnezeu întru adâncul iadului propriu, pentru a atinge apoi talpa nemarginii iubirii lui Dumnezeu.
Această capodoperă este atât de valoroasă mai ales pentru că fiecare dintre noi ne regăsim în stările descrise. Fiecăruia ne vindecă o rană, fiecăruia ne ridică un steag, tuturor ne făgăşuie drum spre piscurile umilinţei de sine.
Cel care călătoreşte împreună cu autorul până în străfundurile propriei cunoaşteri de sine Îl va recunoaşte pe Domnul împreună călător şi împreună lucrător la mântuirea sa.

 
Activitati - Filantropie

Pe data de 16.02.2012, ne-am propus să ajutăm o familie nevoiaşă din Măriţei, judeţul Suceava, fiind îndrumaţi de părintele Ioan Irimia. Părintele a contribuit cu bani pentru încărcarea unei butelii cu gaz metan, iar noi am cumpărat alimente de bază pentru familia nevoiaşă. Au mers patru membri ai organizaţiei ASCOR Suceava.

Campania a continuat si in ziua de joi, 23.02.2012, cand am ajutat si am adus din nou pachetele la aceasta familie.

 Familia formată din doi părinţi tineri cu vârsta de aproximativ 24 de ani şi doi copii mici până în 2 ani, se confruntă cu multe lipsuri. Familia locuieşte momentan într-o fostă instituţie de învăţământ, acum părăsită, însă fără igienă sanitară corespunzătoare şi în condiţii destul de precare. 

 Tinerii, fără un loc de muncă şi fără posibilitatea de a se întreţine, speră in bunătatea lui Dumnezeu şi a celor cu inimă bună.  

 Fiind o situaţie dramatică, facem apel către oricine poate şi vrea să ajute această familie cu orice doreşte: un loc muncă, haine, alimente, jucării sau bani.

 Ne puteţi contacta la sediul ASCOR, Str. Str. Universităţii, nr. l, cămin II, cam. 53, sau la nr de telefon 0756710641, adresa de mail. Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

 Mulţumim celor care au participat, si celor care doresc să participe la următoarele activităţi filantropice. Să ne ajute bunul Dumnezeu, sa ne întărească şi să ne dea sănătate pentru a putea dărui şi altora un strop din bucuria noastră. Doamne Ajută!

 
Activitati - Comunicate de presa

 

 
Activitati - Filantropie

[sigplus] Critical error: Image gallery folder 19.02.2012 is expected to be a path relative to the image base folder specified in the back-end.

În data de 11.02.2012 ne-am propus să bucurăm o familie nevoiaşă din judeţul Suceava, însă nu ne-a fost uşor să o alegem deoarece în judeţul Suceava sunt multe familii care nu beneficiază de nici un venit semnificativ şi au mulţi copii în îngrijire. În cele din urmă, ne-am decis să mergem în localitatea Salcea din judeţul Suceava, acolo fiind o familie nevoiaşă cu şapte copiii.

Astfel, cu ajutorul unei familii din Italia care a donat hăinuţe şi dulciuri pentru copii, cât şi datorită campaniei „An de an, milioane de copii sunt uitaţi de Moş Crăciun” unde s-au strâns jucării şi bani, cu care s-a cumpărat alimente de bază, s-au făcut pacheţele pentru familia la care urma să mergem.

Vizita noastră a adus bucurie nespusă copiilor şi părinţilor încât nu mai ştiau cum să ne mulţumească.

 Cu ajutorul bunului Dumnezeu şi al tuturor celor care doresc să ajute, Asociaţia Studenţilor Creştini Ortodocşi Români, filiala Suceava va continua aceste activităţi filantropice. Mulţumim celor care au participat, si celor care doresc să participe şi la următoarele activităţi filantropice.

Să ne ajute bunul Dumnezeu, sa ne întărească şi să ne dea sănătate pentru a putea să dăruim şi altora o fărâmă de bucurie. Doamne Ajută!

{gallery}19.02.2012{/gallery}

 


Pagina 21 din 30